30 april 2016

IJstaart met karamel en pecannoten

Ik heb dit jaar op mijn verjaardag zo'n leuk cadeautje gekregen: alle ingrediĆ«nten die ik nodig had om een geweldige ijstaart te maken. Zijn naam: "butter brickle frozen delight". Gisteren heb ik hem gemaakt, en  vandaag hebben we hem samen met de gevers lekker (bijna) opgegeten. Hij was heerlijk! Karamel, pecannoten, romig ijs.... hmmmm! 




Het recept staat op eten-en-drinken.info.nu en hier vind je nog veel meer prachtige recepten.

Vier dingen wil ik aan het recept toevoegen: 
  • laat de ijstaart 4 uur tot een hele nacht in de vriezer. Haal hem een kwartier voor je hem wilt eten er weer uit. Als je een goede vriezer hebt, kun je de taart zeker niet gelijk snijden.
  • ik vond de bodem te dik en te kwetsbaar met 300 gram volkorenkoekjes. Ik adviseer minder koekjes, maar met een gelijke hoeveelheid boter. 
  • bewaar het recept van de karamel goed, want die is wel zo verschrikkelijk lekker! Let op dat je gezouten boter (of boter en zout) gebruikt, want juist het zout maakt het zo lekker.
  • eet dit niet te vaak, want dan groei je dicht :-)

En Martien en Suzanne, bedankt! Dat was een top-idee.


De room (ijs in wording) als die over de bodem gaat.
De karamel.

Geen opmerkingen: